Sokan meglepetten fogadták az egyesület emailjét a tagdíjról, illetve az esetleges elmaradásukról. Többen jeleztétek, hogy nem teljesen egyértelmű, miről is van szó, úgyhogy itt röviden összeszedtük, amit a tagdíjról és a tagságról úgy általában tudni érdemes!
1. Miben különbözik a hivatalos és a pártoló tagság? Kik az egyesület tagjai?
Amikor az egyesület tagjairól beszélünk, abban általában mindenki benne van, aki valaha is magyar UWC-s diák volt, illetve az ő hozzátartozóik. Hivatalos tagok ebből a csoportból azok, akik megfizetik az éves tagdíjat: ők ezáltal szavazati joggal rendelkeznek az éves közgyűlésen felmerülő ügyekben (többek között a tisztségviselők megválasztásában is), illetve a pénzügyi beszámolót is ők fogadják el.
A pártoló tagok ezzel szemben nem fizetnek tagdíjat (vagy nem teljes tagdíjat fizetnek), így a felsorolt „jogokkal” nem rendelkeznek, de nem is kell vállalniuk, hogy részt vesznek a közgyűlésen.
2. Ha sosem jelentkeztem hivatalos tagnak, miért kaptam emailt arról, hogy elmaradásom van?
A tagdíjak fontos szerepet játszanak az egyesület működési költségeinek fedezésében, azonban az adatbázis és a velejáró kommunikáció fenntartása az elmúlt időszakban emberhiány miatt nehézkes volt. Jelen pillanatban a tagsági nyilvántartásunk hiányos, sok esetben elavult, így ez az email az összes egyesületi tagnak kiment, tájékoztató jelleggel.
3. Kivel lépjek kapcsolatba, ha nem vagyok benne biztos, hogy van elmaradásom? Hol lehet hivatalos tagnak jelentkezni, és mennyi a tagdíj?
A tagdíjakkal és az adatbázis frissítésével Gergely András (Atlantic ’96) foglalkozik, őt a [email protected] email címen éritek el. Nála tudtok hivatalos tagnak jelentkezni is, az éves tagdíj pedig diákoknak (egyetemistákat és egyéb tanulókat beleértve) 3000 Ft, mindenki másnak pedig 6000 Ft.
4. Mire használja az egyesület a tagdíjakat? Mik a működési költségek, amelyeket fedezni kell?
Az egyesületnek minden évben az alábbi költségeket kell fedeznie:
- Válogatási költségek: a pályázók által befizetett regisztrációs díj nem elég arra, hogy fedezze a második és a harmadik forduló költségeit, az esetleges élő események költségeit, illetve a HH ösztöndíjak hirdetését
- Dolgozók bére: az egyesület alkalmaz egy könyvelőt és Alidát, aki a pályázási hónapokban dolgozik velünk adminisztrációs, marketinges, illetve eseményszervezői területen
- Banki költségek
- Egyesületi események (pl. Garden Party, karácsonyi buli, szülői találkozó) költségei: terem bérlése, étel és üdítő vásárlása
A felsoroltakon kívül az elmúlt években működési költség volt:
- Honlapfejlesztési kiadások
- Postai költségek
Az egyesület közhasznúsági jelentései évekre visszamenően elérhetőek a weboldalunkon: ezekből megtudhatjátok, hogyan alakult az egyesület bevétele és kiadásai. A válogatás 3. fordulóján pedig az ott jelenlévő hivatalos tagok részéről elfogadásra kerül az előző évi pénzügyi beszámoló, amelynek része a könyvelő által elkészített főkönyvi kivonat: ez részletezi az előző évi kiadásokat és bevételeket.
További kérdéseid vannak a tagdíjról? Írj Gergely Andrásnak a [email protected] email címen! Ha az egyesület pénzügyeivel kapcsolatban lenne kérdésed, vagy érdekel a pénzügyi vezetői pozíció, keresd Minkó Anitát a [email protected] címen!