Akinek nem (market)inge…

Marjai Ádám négy éve tölti be a marketingért felelős elnökségi tag szerepét az Egyesületben, azonban az idei lesz az utolsó éve. A 2021-es közgyűlés májusra lesz előhozva, így az új elnökségi tagoknak lesz néhány hónapja, hogy az elődeik segítségével belerázódjanak a pozíciójukba, mielőtt elindul az idei válogatás. Érdekel a marketinges szerepkör, de nem tudod, pontosan mit is takar? Marjai Ádám elárulja.

A marketingért felelős elnökségi tag egy kisebb csapatot vezet azzal a céllal hogy minél több diákhoz eljusson az ösztöndíj híre és minél többen befejezzék a pályázatukat azok közül, akik elkezdték azt. Ez a gyakorlatban a közösségi médiát (jelenleg facebook és Instagram) jelenti, illetve az emaileket, amelyek az iskoláknak a MailChimpről, a jelentkezőknek pedig a válogatási felületről mennek ki. Ezekbe gyorsan bele lehet tanulni, és sok emailre, illetve közösségi médiás posztra vannak sablonjaink az elmúlt évekből, szóval nem kell mindent a semmiből kitalálni. Fontos az is, hogy ez nem egy emberes feladat: több egyesületi tag is segíti a marketinges munkáját tartalomkészítéssel, így például nem gond az, ha valaki nem verhetetlen Instagram posztolásban vagy motivációs emailek írásában.

Marjai Ádám

A marketinges pozíció betöltéséhez tehát nem előfeltétel, hogy valaki a közösségi média fenegyereke, vagy emailguru legyen. De akkor mire is van szüksége egy lehetséges jelöltnek?

A marketingesnek sok különböző dolgot kell összeszerveznie egy ütőképes kampánnyá, úgyhogy létfontosságú, hogy rendszerben gondolkodjon az ember. Fontos a kreativitás és a kezdeményezőkészség, mert a marketing az a terület, amelyik minden évben változik, megújul: mindig van valami, amin javítani lehet, aminek a bevezetésével több diákot tudunk megszólítani, vagy arra motiválni, hogy befejezzék a pályázatukat. Ezért lényeges, hogy a marketingért felelős elnökségi tag tisztában legyen azzal, hogy különböző közösségi médiaoldalak milyen típusú tartalom megosztására alkalmasak.

Marjai Ádám

Ez így talán túl absztraktnak hangzik, vagy esetleg olyan munkának, amelyre egy élet is kevés, nemhogy valaki munka mellett végezze. Mennyi időt tölt a marketinges a feladatai elvégzésével?

Marketingesként a kampányidőszak a legsűrűbb, amely októbertől kb. január közepéig tart: ilyenkor 3-4 óra kell hetente ahhoz, hogy simán működjenek a dolgok. Ennek egy része a tartalomgyártás, de a munka megszervezésének kommunikációja is benne van. A szeptember általában a kampány megtervezéséről szól, így ilyenkor leginkább a megbeszélések, a meetingek a feladat. A kampányidőszakon kívül minimális feladatokkal jár a marketinges pozíció, január végétől szeptemberig kb. heti fél óra a munka.

Marjai Ádám

A marketinges pozíció tehát tulajdonképpen szezonális. De mi a legjobb oldala, és az elkészült posztokon meg emaileken kívül miben gyönyörködhet még a marketingért felelős elnökségi tag?

A leadott pályázatok számában. Nagyon jó érzés látni, hogy az erőfeszítéseinknek köszönhetően milyen sok diák kezdi el, és fejezi be a pályázatát. Az elmúlt években nemzetközi probléma lett, hogy vészesen csökken a jelentkezők száma, illetve azoké, akik be is fejezik az elkezdett jelentkezésüket. Idén sikerült elérnünk, hogy a jelentkezők 52%-a adja le a pályázatát a tavalyi 20% helyett, ami hatalmas eredmény.

Marjai Ádám

Marketing nélkül tehát válogatást sem nagyon lehetne tartani, marketinges nélkül pedig nem lesz marketing. Érdekel ez az fontos pozíció? Esetleg tudsz valakiről, aki szerinted jó marketinges lehetne? Írj Ádámnak a [email protected] email címre!