A világjárvány különösen nehéz helyzet elé állította az iskolákat. Az oktatás a legtöbb helyen megindult, azonban nem a megszokott módon: van, ahol online folyik a tanítás, van, ahol a blended learning megoldást választották. De még ahol teljesen élőben tanítanak, ott is vannak változások.
Ezek legfőbbike a transfer studentek jelenléte, vagyis azok a diákok, akik az idei évre zárva tartó (Changshu) iskolájukból lettek áthelyezve egy másik UWC-be. De kérhettek transfert azok is, akiknek az iskolájuk online kezdett, azonban az ő áthelyezésük egyáltalán nem garantált. Gondot jelent az iskolák véges kapacitása, a másodévesek esetében a tantárgyi különbözőségek (nem mindenhol elérhetőek ugyanazok a tantárgyak), illetve az ösztöndíjak elérhetősége is.
A magyar diákok számára is jelentős változást hozott ez az év: volt, aki a Changshu helyett az Atlanticban kezdte az első évét, és volt, akinek a helyzete sokáig bizonytalan maradt (többek között vízumproblémák miatt), mielőtt sikeresen megkezdhette az első évét a UWCUSA-ban. A Moshi (UWC East Africa) magyar elsőévese időben kiért, a másodévesünk pedig megkésve ugyan, de szintén sikeresen kiutazott.
Az igazi problémát azoknak a diákoknak a helyzete jelenti, akiknek az iskolájuk online, vagy blended learning rendszerben nyitott meg. Az online oktatás nem egyszerű, és az iskolák sincsenek mindig felkészülve rá, hogy a tananyag jelentős részét ebben a formában adják le. Többek között a MUWCI sem tudja, hogy mikor fogadhatnak újra diákokat, mivel az indiai határ továbbra sem átléphető. A MUWCI magyar másodévese a bizonytalan helyzetre való tekintettel úgy döntött, hogy Magyarországon folytatja tovább a tanulmányait. Sok sikert kívánunk neki és reméljük, részt vesz majd az egyesület találkozóin!
Az ISAK úgynevezett blended learning rendszert vezetett be, mivel Japán nem engedélyezi az új vízummal rendelkező nemzetközi diákok beutazását. A rendszer lényege, hogy a tanárok két műszakban tanítanak: napközben a helyben tanuló diákoknak, este pedig az online tanulóknak. Az iskola magyar elsőévese (és egyben első magyar ösztöndíjasa) élvezi az online oktatást. Azonban az ISAK nem biztos benne, hogy mennyi ideig tudják fenntartani ezt a rendszert, mivel a tanárok érthető okokból nem tudnak huzamosabb ideig a blended learning duplaműszakos beosztása szerint dolgozni. Amennyiben a japán határ továbbra sem lesz átléphető és az ISAK megszűnteti az online oktatást, az elsőévesünknek két választása van: transfer egy másik iskolába, vagy évet halasztani. De reméljük, nem lesz választásra kényszerítve!
Az idei évben két olyan magyar származású diák is megkezdi tanulmányait az iskolákban, akik nem az egyesület válogatásán keresztül nyertek felvételt. Lili a Pearson elsőéves diákja, aki az UWC angol egyesületének válogatásán kapott ösztöndíjat, Réka pedig az Atlantic elsőévese, aki a romániai egyesületnél pályázott. Ennek köszönhetően az Atlanticban jelenleg két elsőéves Réka tanul: ugyanis a magyar egyesületen keresztül jelentkező diákunk, akit a Changshu helyett az Atlanticba helyeztek át, szintén Rékának hívják. Sikeres évkezdést kívánunk nekik!